Assala Muaalaikum

Assala Muaalaikum.. .And Peace Be Upon U, Thank For Visiting This Site


Assalamu Alaikum Dan Salam Sejahtera......SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU......Jangan Lupa SOP KeNDIRI ...



Terima Kasih, sudi mengunjungi site ini..

Sabtu, 17 November 2012

” That’s good of you!"



                    Suatu  ketika,  kira-kira 15  tahun  yg  lalu,  di Medan  Kidd,  ketika
aku  sedang  memilih  makanan  di sebuah  warung,  tiba-tiba  masuk  juga  seorang
wanita  Inggeris  [lupa  aku  dari  negara  mana].   Dia  berdiri  di sebelah  ku, 
kebingungan  nak  pilih  makanan  apa.   Lalu  dia  menuruti  aku;  memilih  makanan
yg   serupa  dgn  makanan  ku.  Dia  lalu  duduk  bersebelahan  dgn  ku.   Kami  tak
banyak  bercakap.   Segan  pula  aku.   Berani  dia  mengembara  seorang  diri.   Setelah
habis  makan, aku  minta  diri.  Dia  masih  menjamu  selera.   Di kaunter,  aku  membayar-
kan  sekali  utknya,  tanpa  pengetahuannya.   Aku  lalu  bergerak  keluar.

                    Setelah  kira-kira  100  langkah  ke  hadapan,  tiba-tiba  aku  terdengar  seseorang
memanggilku  dgn  tergesa-gesa.   Oh  wanita  inggeris  tu  tadi.  Dia  amat  berterima kasih,
kerana  membayarkan  makanan  utknya.  Lalu  dia  berkata,” That’s  good  of  you!."       

Tiada ulasan:

Catat Ulasan