Assala Muaalaikum

Assala Muaalaikum.. .And Peace Be Upon U, Thank For Visiting This Site


Assalamu Alaikum Dan Salam Sejahtera......SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU......Jangan Lupa SOP KeNDIRI ...



Terima Kasih, sudi mengunjungi site ini..

Isnin, 5 November 2012

“Flying Kick”


“Flying Kick”
               Kome  pernah menempuh  memecah  dinding  rumah  dengan  sekali  tujahan  hingga  pecah?
Keme  umo 11  tahun  dah  terbang  dari  ateh  kebawoh  ala  Jeki  Can.  Memang  nak  patah  pingggang
dan  pecah  perut.
He…he…
               Meh  ikuti  kesah  kehandalan  teman.
               Macam  bebudak  yg  seusia  itu,  suatu  ketika,  kami [ saya  dan  adik  berusia  kira-kira  2  tahun]  sedang  bermain  pusing-pusing badan.  Aku  pegang  kedua-dua  tangannya  dan  aku  hayunkan  dia  sekira-kira  360 darjah.  Maka  berlakulah  momentum  pusingan  yg  cantik.
Mak  sedang  menjahit. 
               Entah  macamana,  hendak  meniru  aksi  sarkas  barangkali,  ketika  aku  lambungkan  adik  dan  pusingkan  badanku,   tetiba  aku  gagal  mengawal  momentum  pusingan  tersebut  kerana  barangkali 
agak  ligat.   Apalagi,  BERDENTUMMM….!!!!    Aku  terlanggar  dinding  rumah.  2  papan  tercabut.
Tubuhku  nun  terhumban  ke bawah  tanah,  menghala  ke belakang  rumah.  Aku  terjatuh  dalam
keadaan  terduduk.  Mukaku  menghala  ke akar  pohon  kelapa,  membelakangkan  rumah.  Mujur
pinggang  ku  tak  patah.   Ketinggian  rumak  ku  itu  kira-kira  2  meter.  Paku  papan  dinding  tersebut      
 menegak  di sebelahku.   Mujur  adikku  terlepas  dari  pegangan ku.  Kalau  tidak,  makin  sadislah
kisah  hidupku. 

               Aku  berasa  sesak  nafas.  Di sekelilingku,  pakcik  dan  makku  melapahku.  Fikiranku  bengong,
becelaru,  apa  yg  terjadi  sebenarnya.  Aku  bagaikan  lama  terpaku  di situ.   Tok  sedara ku  dipanggil
utk  mengubati  dengan  ayat-ayat  penawar.   Beberapa  hari  aku  tidak  dapat  hadir  ke sekolah.
kira-kira  seminggu,  tubuhhku  pulih  kembali.    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan