Assala Muaalaikum

Assala Muaalaikum.. .And Peace Be Upon U, Thank For Visiting This Site


Assalamu Alaikum Dan Salam Sejahtera......SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU......Jangan Lupa SOP KeNDIRI ...



Terima Kasih, sudi mengunjungi site ini..

Ahad, 23 September 2012

Terima kasih saudara….


…entah macamana, motorsikal ku kehabisan minyak..Aku panik. Stesen minyak petronas terdekat
kira-kira 5 kilometer.  Rumah di kampung pula kira-kira  50 km.  Aku cuba  ‘calm down’ .  Aku  sorong
motorku  ke bawah ladang kelapa sawit berdekatan kira-kira 50 meter dari kediaman penduduk.
Jam kira-kira pukul 2 petang.

           Tiba-tiba lalu seorang penunggang motor.  Aku minta belas kasihan supaya dicarikan  minyak.
Aku ceritakan bahawa meter minyakku memang rosak.  Dia faham.  Lalu membomcengkan ku
ke sebuah kedai yang terletak kira-kira ¾ km.  Sebelum tu, aku menjanjikannya akan memberi upah RM 30.   Setelah mendapat minyak, aku isikan dalam tank.  Aku kotakan janjiku.  Tetapi dia   menolak pemberianku itu.  Setelah sempurna semuanya, aku mengucapkan berbanyak terima kasih kpdnya
dan dengan ungkapan,”Mike akan jadi orang kaya”.  Dia tergelak..  Dia menunggu memastikan
aku dapat berjalan dengan sempurna.  Dia pemilik kedai runcit di situ rupanya.

            Lokasi kejadian tersebut  adalah di antara Felcra  Seberang Perak  dan Sg Ranggam.  Sebelah
           Kanan,  saujana sawah padi,  manakala sebelah kiri menuju sg. Ranggam adalah kelapa sawit
           dan kawasan perkampungan.
            Jam kira-kira 2.00 ptg.
           Tarikh: 22Sept. 2012

Tiada ulasan:

Catat Ulasan