Assala Muaalaikum

Assala Muaalaikum.. .And Peace Be Upon U, Thank For Visiting This Site


Assalamu Alaikum Dan Salam Sejahtera......SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU......Jangan Lupa SOP KeNDIRI ...



Terima Kasih, sudi mengunjungi site ini..

Ahad, 2 Januari 2011

Orang Bukan Islam juga terangsang dengan Alunan Ayat-ayat Suci..

        Satu ketika, sedang kami menikmati makanan petang di sebuah restoran di Teluk Intan,  Kawan
saya, mr.K [seorang Tionghua] bersuara,

      mr.K,"Ciggu, apasal itu baca [bacaan Al-Quran ] tak sama?"
      Saya menjawab,”Waa...You pun ada dengar jugak aaaa...?”
      Mr.K,”Ooo..saya selalu ada dengar dekat restoran.”
      Saya,”Bila u dengar ada sikit rasa lain tak [ketenangan]?”
      Mr.K,”Bukan sikit, ada BANYAK  RASA lain.”
      Saya,”Gua cakap luu....itu Buku [Al-Quran]  bukan  sifu  tulis,  tapi dari Tuan Alla.”
      Mr.K bertanya lagi,”Tapi apasal lain-lain bacaan,  isteri saya juga ada dengar lain.”
      Saya jawab,” Sebenarnya ayat Al-Quran mengandungi 6,666 ayat, kemungkinan
      ayat-ayat yang dibaca dari surah-surah yg berlainan,  dan org yg baca dari
      negeri-negeri yg berlainan”.

Mr.K  saya  rasa,  berpuashati  dengan  keseluruhan  jawapan saya itu.
MORALnya  ialah  Al-Quran  memang  boleh  merangsang  hati  manusia  kerana  memang
diturunkan  dari  Allah.

2 ulasan: